tisdag 16 januari 2018

My Bucket list 2018



           My Bucket list 2018

Har ni någon bucket list 2018? Jag har i alla fall gjort en och ska nu dela med mig av 30 saker från den! Den är mycket längre än så men det blir så långt om jag skriver hela. I år har jag bestämt mig att det ska bli mitt äventyrligaste år hittills, ska resa och åka på så många äventyr som möjligt! Därför är många saker jag inte kan göra här hemma utan i andra länder och städer. I slutet av 2018 ska jag göra ett nytt bucket list blogginlägg och se vilka saker jag gjorde och visa bilder från händelserna! Då kommer jag även avslöja några av de andra punkterna jag har på min Bucket list 2018 men som inte är med på den här listan.

My Bucket list:

1. Resa / Travel

2. Åk på roadtrip med en kompis / Go on a Roadtrip with a friend

3. Res till åtminstone ett land jag aldrig varit till förut / Travel to at least one country I have never been to before

4. Sommarjobba / Have a summer job

5. Översätta blogginlägg till engelska ibland / Translate some blogposts to English

6. Fota en naturbild varje månad / Take a naturephoto every month

7. Gör något som har med höga höjder att göra eftersom jag är höjdrädd / Do something that challenge my fear of heights

8. Bada i Atlanten / Swim in the Atlantic Ocean

9. Bada i Medelhavet / Swim in the Mediterranean

10. Bada i Östersjön / Swim in the Baltic Sea

11. Vandra på höga berg / Hike on high mountains

12. Åk till en öken / Go to a desert

13. Fota massor med palmbilder (älskar palmer) / Take a lot of palmtree pictures (I love palmtrees)

14. Se delfiner i havet från en båt / See dolphines in the ocean from a boat

15. Testa göra en grön smoothie / Try a green smoothie

16. Åk parasailing / Go parasailing

17. Bada i riktigt ljusblått vatten / Swim in really lightblue water

18. Åk flygplan (älskar att göra det)

19. Åk till städer/byar jag inte varit till förut / Go to cities/villages that I have never visited before

20. Smaka en/flera nya maträtter

21. Läs åtminstone 5 böcker / Read at least 5 books

22. Campa själv (skulle vara spännande) / Camp by myself

23. Hitta min signatur doft, en parfym som jag älskar / Find my signature scent, a parfume that I love

24. Cykla till ett ställe jag inte cyklat till förut

25. Kör go kart / Drive go kart

26. Skida / Go skiing

27. Åka på shoppingresa till någon större stad / Go to a bigger city on a shoppingtrip

28. Res till en känd sevärdhet / Travel to a famous landmark

29. Åka båt på ett stort hav som t.ex. atlanten eller medelhavet (eftersom det är så länge sedan sist skulle det var roligt att göra det igen!) / Go on a boat trip on a Big ocean like the Atlantic ocean or the Mediterranean (because it´s a long time since I last did it and it would be fun to do it again!)

30. Res till en världsdel jag inte har besökt förut / Travel to a continent I have not visited before

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar