måndag 25 maj 2015

Stafettkarnevalen och segrare för hejarklacken 2015!

Hej på er!
På fredagen åkte jag till Helsingfors tidigt på morgonen. När vi äntligen anlände dit fick vi direkt åka till Borgbacken! Det var riktigt roligt! Vi åkte berg och dalbanor och karuseller hela dagen men såklart blev man hungrig efter ett tag så då gick vi in till en hamburgarbar och beställde hamburgarmåltider. Jag gör en liten lista på de fem roligaste åkattraktionerna enligt mig!
1. Vuoristorata
2. Raketti
3. Kirnu
4. Linnunrata
5. Salama
Många fler super roliga fanns såklart men det var fem av dom roligaste!

På lördagen var det också tidig väckning. När vi kom till olympia stadion var det iskallt. Men trots att vi frös och hejade i ca 12 timmar på läktaren i iskallt väder så tog vi hem guldet för hejarklacks tävlingen 2015! Vilket var riktigt roligt. Och klockan halv fyra på natten ungefär var vi hemma igen. Och både igår och idag är jag förkyld men det var nog värt att åka dit endå! :)
Här är en bild på Kirnu!


Maten på hamburgarbaren!

Stadion på morgonen.

Stadion mitt på dagen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar