onsdag 25 maj 2016

Story time

Story time

Hej på er! Idag hade jag tänkt ha en liten story time här. Jag har rätt länge velat göra en men inte riktigt vetat vad jag ska berätta, men jag har en alla fall en hel del olika storyn att berätta, för jag bor i en stad med en hel del skumma typer i, så jag berättar två stycken ganska korta nu, och några andra någon annan gång, beror ju på om ni ens gillar story times? :P Men då sätter vi igång.

Den första jag tänkte berätta hände i slutet av sommaren 2015, alltså förra sommaren. Jag var med en kompis ut och cyklade. Vi cyklade till ett område där det är vädigt tätt bebyggt och smala små gator. Och när vi cyklar där, kommer det en bil fort körande förbi oss och en polisbil lika fort efter den bilen. Och vi undrade ju förstås vad som hände. De körde iallafall in i det lilla bostadsområdet och började jaga den där bilen mellan de små vägarna och vi började dra oss bort från dem för vi ville ju såklart inte bli påkörda! Men vi stannade en bit längre bort, och såg när polisen hade fått in tryckt chauffören i ett hörn vid några träd. Iallafall så steg chauförren i bilen polisen jagade ut och började skrika och gorma. Man hörde inte exakt vad han sa, för något var han påverkad av. Strax efter flög två poliser ut ur polisbilen och försökte ta fast den skrikande typen. Jag och min kompis började cykla iväg därifrån efter det.

Den andra storyn jag tänkte berätta är också en obehaglig händelse som hände i slutet av sommaren 2014. Den är faktiskt också liite skrattretande.
Jag satt i stan med två kompisar. Vi satt och drack trip på en bänk. Då kommer en skäggig skum gubbe gående mot oss, och säger något i stil med " Ni måste hjälpa en gammal man som jag, jag har ebola." Vi satt där helt förstelnade och visste inte vad vi skulle göra? Vi visste inte vem han var, vi visste inte vad ebola var då, det var när det nyligen börjat komma mer om det på nyheterna men vi hade inte ännu då hört talas om det. Och vad skulle vi göra när en creepy gubbe kommer mot oss som en zombie?
Men tack o lov, kommer det en kvinna fort gående och nästan slår honom i ansiktet och säger " Du ska låta flickorna va ifred!", då fick vi chansen att smita och vi gjorde det, så vi sprang till våra cyklar  och cyklade fort tillbaka till en av kompisarna. På vägen dit diskuterade vi, vad är egentligen "ebola". Men ingen av oss visste det då. Så när vi kom till kompisen, vad tror ni vi gjorde? Jo, vi GOOGLADE. Aha, så då fick vi ju veta att det smittar lätt och en massa läbbiga fakta om den sjukdomen. Och såklart trodde vi ju att vi var smittade och kommer dö.
Men naturligtvis hade han ju inte ebola, han var bara alkoholist och ville skrämmas, eller något sådant. Sist jag såg den här gubben satt han utanför polishuset och pillade med en tändsticka i ena handen och en tändsticksask i andra handen. Man kan ju undra vad han hade för planer då egentligen?

Det var då 2 story times! Gillar ni sådana?
 

Dagens outfit: Bomber jacka - Vero Moda/ Byxor - Gina Trickot/ Topp - Bik Bok

1 kommentar:

  1. Nästan så att det går att göra en kortfilm om dessa händelser! :)

    SvaraRadera