lördag 29 oktober 2016

Nya köpcentret + disco

 Nya köpcentret
 


 
 Hej! I torsdag öppnades äntligen det nya köpcentret här i Jakobstad! Det känns nästan inte som Jakobstad längre, men det var verkligen fint. Det var på torsdagen så mycket folk där så kollade inte så mycket kläder då men köpte två saker från H&M beauty. Efter jag och två kompisar varit i köpcentret så gick vi på café! En av dem hade nyss fyllt år så hon bjöd oss, älskar kokosbollar så jag tog en sån! Haha.

   Och igår då jag slutade skolan så åkte jag dit igen och då var det lite mindre folk så köpte lite kläder från cubus. Jag kan göra en haul imorgon. Att vara i köpcentret tog längre än jag planerat för är med i en företagsgrupp och vi har ordnat ett halloweendisco i flera månader och igår var själva discot. Klockan fyra skulle vi vara där för vi skulle dekorera, bygga spöktunnel, musiken samt plocka fram försäljningen och allt sånt. Så det tog två timmar. Klockan sex började discot, det var mycket roligare än vad jag förväntat mig! Godiset tog slut nästan direkt så då fick några åka och köpa mera och då de kom tillbaka skulle det blandas, packas och vägas i mindre påsar. Så det var väldigt stressigt då vi bara var två stycken som packade. Fast det gjorde vi i ungefär en och en halvtimme. Klockan tio slutade discot och då var det bara kvar att städa. Det gick fort som tur var så sen fick vi åka hem. Det blev i alla fall en riktigt lyckad kväll, trots stressen före.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar