söndag 17 september 2017

Systemkamera

Systemkamera
 
 
Hej, här kommer lite uppdatering!

   Igår på lördagen var jag med min mamma och pappa till kokkola för att pappa skulle köpa en ny TV men det blev också en systemkamera åt mig, och jag är så glad och tacksam! Eftersom att jag älskar att fotografera kommer den verkligen att komma till användning. Det är en Canon EOS 750D men vi valde till ett objektiv som ska vara bra att fota produkter med och tar bort ifall det skakar, alltså det stabiliserar bilderna. Lite svårt att förklara då jag själv inte riktigt vet så mycket om objektiv heheh, MEN kommer ju förhoppningsvis lära mig det nu!

   De hade inte objektivet och kameran i lager så de beställde den så vi kan hämta både TVn och kameran nästa vecka. Ska bli kul att kunna se på Netflix och youtube i TVn då man inte kan göra det på den vi har just nu eftersom att den inte är en smartTV. Får hoppas att den ryms på samma plats som den vi har nu, eftersom att den är mycket större, annars får vi flytta om möblerna haha. Sedan då vi hämtat kameran och jag tränat lite att fota med den ska jag visa lite hur bilderna blir med den!

    Har min andra mindre Canon kamera att ta med mig då jag ska på någon utflykt eller någonstans då en systemkamera är för stor att ta med och systemkameran då jag ska någonstans för att fotografera eller helt enkelt bara vill ta riktiga kvalitets bilder. I januari då jag åker till Gran Canaria ska jag ta med mig både och för där kommer jag verkligen att fotografera! Och tiden har gått så fort, känns som vi nyss bokade resan och då var det över 300 dagar tills vi åker och nu är det snart bara 100 dagar kvar?! Längtar så mycket. 

   Nu var det mest kamera uppdatering här men kommer att börja uppdatera mera, har bara haft lite paus då skolan var ny och jag hade mycket nytt att lära mig då och att göra men nu har jag varit där över en månad och börjat komma in i rutinerna så nu kommer jag blogga mera!
Vi hörs!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar