fredag 26 januari 2018

Resan till Gran Canaria, mellanlandning i Portugal


Resan till Gran Canaria

 Mellanlandning i Portugal

Hej! Nu är jag tillbaka! För 9 dagar sedan åkte jag till Gran Canaria och nu är jag hemma igen. Det var en otroligt bra resa! Jag kommer lägga upp bilder och berätta om resan de kommande dagarna då jag inte hade tid att göra det under resan. Vi åkte på många utflykter som t.ex. roadtrip runt hela ön! Jag kommer visa massor med bilder, så gillar ni resebilder kommer dessa inlägg vara för er! :-)

Resan dit börjar jag att berätta om, vi åkte ganska sent så det var redan mörkt då vi satte oss på planet. Det var snöstorm och iskallt så det kändes så skönt att få sätta sig på planet mot varmare breddgrader. Eftersom att det var så mycket motvind mellanlandade vi i Portugal i staden Faro då de skulle tanka flygplanet. Tyckte det var riktigt kul att mellanlanda där! Är man flygrädd rekommenderar jag att ni inte åker till Faro hahah, både landningen och då vi lyfte mot Gran Canaria var de mest dramatiska flygupplevelserna jag har, hehe! I alla fall så fick vi äta portugisiska smörgåsar då vi var i Portugal å de var riktigt goda! Vi kom fram till hotellet jätte sent då det tog några extra timmar med mellanlandningen, men klockan var ändå 2 timmar bakåt på Gran Canaria än hemma i Finland så därför kändes det ändå inte så sent, men trött var jag!

I nästa inlägg kommer ni få se mycket mera inlägg än i det här. Jag fotade inte så mycket på resan dit då det var så mörkt, men sammanlagt under resan har jag fotat ca 3000 bilder och filmat 200 filmer så där finns det nog en del att välja ut och visa er! Vi hörs! <3

// Hello! I´m back! 9 days ago I went to Gran Canaria and now I´m home again. It was an amazing vacation! I will be posting pictures and tell about the vacation the coming days because I didn´t have time to do that when I was there. We went on many trips for example one day we drove around the whole island! I will be showing you plenty pictures so if you like travel pictures, these blogposts will be for you!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar